رضای رضوان

وبلاگ شخصی محمدواحدی

رضای رضوان

وبلاگ شخصی محمدواحدی

رضای رضوان
طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

مقاله ای درباره ی اثر فرهنگ بر توسعه اقتصادی

رابطه فرهنگ و توسعه

 

پیشرفت و توسعه، حاصل یک نگرش خاص به عالم است و بدون ایجاد این نگرش خاص، پیشرفت و ترقی ممکن نیست و این نگرش خاص بیانگر لزوم وجود یک (فرهنگ مناسب) برای توسعه است . بنابراین عامل فرهنگ از جایگاه ویژه ای در توسعه برخور دار است . بی توجهی و کم توجهی به آن تمام برنامه های توسعه را با ناکامی مواجه خواهد ساخت . بنابراین لازم است به صورت خاص رابطه فرهنگ و توسعه را کاملاً شناخته و در برنامه های توسعه به ان توجه کافی مبذول داشت .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۴۳
محمد واحدی

2

محمد واحدی مسئول امور هماهنگی طرح تقویت مبانی اعتقادی، از برگزاری بیست و یکمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، با رویکرد سبک زندگی اسلامی در شهرکرد خبر داد و گفت: این دوره از یازدهم مردادماه تا چهارم شهریورماه سال جاری و به مدت 25 روز، به میزبانی این استان برگزار می شود.

واحدی، از برگزاری بیست و یکمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، با رویکرد سبک زندگی اسلامی در شهرکرد خبر داد و افزود: این دوره از یازدهم مردادماه تا چهارم شهریورماه سال جاری و به مدت 25 روز، به میزبانی این استان برگزار می شود.
وی، برگزاری این طرح را از ابتکارات حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، طرحی شناسنامه دار و مورد تأیید و تأکید رهبر معظم انقلاب است که از سال های قبل در شهر سامان، گلپایگان و برای دومین سال متوالی در شهرکرد با موضوع سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.
وی، از حضور علما و اندیشمندان دینی کشوری در این طرح خبر داد و افزود: از آن جایی که این طرح سال های متوالی است که بدون وقفه  و تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین نکونام برگزار می شود؛ بنابراین علمای تراز اول کشوری به خوبی از آن استقبال می کنند که نمونه بارز آن، حضور 14 عالم دینی و برجسته کشوری بود که سال گذشته در این طرح به بیان نکات معرفتی و اخلاقی پرداختند.
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حاصل برگزاری این 21 دوره از طرح را چاپ بیش از 24 جلد کتاب بیان کرد و ابراز داشت: همه مباحث معرفتی این طرح، پس از پیاده سازی و ویراستاری، تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین نکونام به چاپ رسیده است که خود منبعی گرانبها در جهت تقویت مبانی اعتقادی است.
ایشان، سبک زندگی اسلامی را یکی از حلقه های مفقوده امروز زندگی بشری دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم شعار سال که به نام فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده است، محقق شود، تنها راه تحقق آن در توجه به سبک زندگی اسلامی است که این طرح نیز در همین راستا در حال برگزاری است.

وی افزود، یکی از راه های نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی را در گفتمان سازی بیان کرد و گفت: تا ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی به خوبی تبیین نشود، زندگی ها اسلامی نمی شود که تحقق این مهم در گرو گفتمان سازی است و طرح تقویت مبانی اعتقادی نیز در این راستا برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۳۲
محمد واحدی